Origins of serious games Serious games and edutainment applications, pp.25-43, 2011. ,
Serious games et motivation, Actes de la 4 e Conférence francophone sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.23-26, 2009. ,
Games, Motivation, and Learning: A Research and Practice Model, Simulation & Gaming, vol.33, issue.4, pp.441-467, 2002. ,
DOI : 10.1177/1046878102238607
A qualitative meta-analysis of computer games as learning tools. Handbook of research on effective electronic gaming in education, pp.1-32, 2009. ,
Vers une industrialisation de la conception et de la production de Serious Games, Actes de la 4 e Conférence francophone sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Le Mans juin, pp.23-26, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00433309
Implémentation de patrons de conception pour l'adaptation des parcours pédago-ludiques dans les jeux sérieux, 8 e Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement Décembre, pp.11-13, 2012. ,
Articuler motivation et apprentissage grâce aux facettes du jeu sérieux Actes de la 6 e conférence francophone sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.24-27, 2011. ,
The serious game: what educational benefits? Social and Behavioral Sciences, pp.5502-5508, 2012. ,
Serious game and students' learning motivation: effect of context using prog&play. Intelligent Tutoring Systems, pp.123-128, 2012. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01359540
Experimental Feedback on Prog&Play: A Serious Game for Programming Practice, Computer Graphics Forum, vol.38, issue.9, pp.61-73, 2011. ,
DOI : 10.1111/j.1467-8659.2010.01829.x
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01359622
Contribution à une anthropologie didactique des TIC, 2007. ,
Serious game motivation in an EFL classroom in Chinese primary school, Turkish Online Journal of Educational Technology, vol.11, issue.1, 2012. ,
Jeux sérieux et pédagogie universitaire, 2011. ,
A META-ANALYTIC EXAMINATION OF THE INSTRUCTIONAL EFFECTIVENESS OF COMPUTER-BASED SIMULATION GAMES, Personnel Psychology, vol.107, issue.2, pp.489-528, 2011. ,
DOI : 10.1111/j.1744-6570.2011.01190.x
Serious games: An overview, 2007. ,