Picasso et les maîtres, Paris: Réunion des Musées Nationaux, 2008. ,
Le Texte et l'image. Paris: Éditions Paris Musées, pp.104-110, 1986. ,
Simulacres et simulations, 1981. ,
Painting and Experience in Fifteenth-Century Italy, Oxford: Oxford UP, 1972. ,
Pour une anthropologie des images, Paris: Gallimard, 2004. ,
American Art, a Cultural History, 2000. ,
Actes du colloque Le postmoderne : un paradigme pertinent dans le champ artistique ?, organisé par l, pp.30-31, 2008. ,
Difference and Repetition. Trans. Paul Patton, Columbia UP, 1994. ,
The Sacred Wood, 1920. ,
Paris: Musée d, 1984. ,
The Originality of the Avant Garde and Other Modernist Myths, 1986. ,
What Do Pictures Want? The Lives and Loves of Images, Chicago: Chicago UP, 2005. ,
Le Questionnement du cadre par la peinture américaine depuis 1945 Thèse de doctorat, soutenue à l'Université Lumière Lyon 2, 2006. ,
From Apartheid to Aids: A Transferable Icon (On Ernest Pignon-Ernest Cultural Transformations in the English- Speaking World, Cécile Cottenet, pp.170-177, 2010. ,
Performing Man: création visuelle dans Falling Man de Don DeLillo, van der Klei et Annie Dulong eds. L'imaginaire du 11 septembre 2001. Motifs, figures et fictions. Montréal: Éditions Nota Bene, 2014. ,
Le Sexe et l'effroi. Paris: Gallimard, 1996. ,
On Modern American Art, 1999. ,
The Triumph of American Painting, 1: A History of Abstract Expressionism, 1970. ,
Le Triomphe de l'art américain, 2 : Les Années soixante, 1990. ,
Le Triomphe de l'art américain, 3 : l'École de, 1991. ,
Sturtevant: The Razzle Dazzle of Thinking, 2010. ,
Light bulbs, rubber light sockets and cords, 12 parts, 20 m with 7.5 m extra cord each, 2004. ,
The Damned Resin, steel, and glass beads, 218.44 x 106, 2004. ,
Warhol Museum für Moderne Kunst Frankfurt am Main. Courtesy Galerie Thaddaeus Ropac, Image 5. Installation view with Johns ,