T. Turner, Social Body and Embodied Subject: Bodiliness, Subjectivity, and Sociality among the Kayapo, Cultural Anthropology, vol.21, issue.3, p.150, 1995.
DOI : 10.1525/can.1995.10.2.02a00010

. Levi-strauss, Tristes Tropiques, Terre Humaine »), p.206, 1984.

J. Gutwirth, Vie juive traditionnelle.Ethnologie d'une communauté hassidique

J. Christinat, Des parrains pour la vie : parenté rituelledans une communauté des Andes. Neuchâtel, éd. de l " Institut, 1989.
DOI : 10.4000/books.editionsmsh.1372

M. Levine and M. , The Gendered Grammar of Ancient Mediterranean Hair. inOff with her head, pp.76-130, 1995.

D. Levine, . Greater, and . Ethiopia, The Evolution of a Multiethnic Society, 1974.

R. Hazel, La circoncision en pays massai et borana. Guerre, procréation et virilité en Afrique orientale.Cahiers d, étudesafricaines, vol.39, p.154, 1999.

A. Legesse and . Gada, Three Approaches to the Study of African Society, 1973.

. Anonyme, Rituel de la profession religieuse, 1971.

K. Lang, Shaven heads and Loose hair Buddhist Attitudes toward Hair and Sexuality . in Off with her head

M. Hulin, Dharma des renonçants et renoncement au dharma, Ascèse et renoncement en Inde, S. Bouezéd. Paris, L " Harmattan, pp.27-39, 1992.

P. Olivelle, Hair and society : social significance of hair in south asian traditions. in Hair. Its Power and Meaning in Asian Cultures, A Hiltebeitel&BD Miller eds, 1998.

B. Bogin, The Dreadlocks Treatise: On Tantric Hairstyles in Tibetan Buddhism, History of Religions, vol.48, issue.2, pp.85-109, 2009.
DOI : 10.1086/596567

J. Sainsaulieu, Les ermites français, 1974.

D. Fabre, Le sauvage en personne, Terrain, vol.6, issue.6, pp.6-18, 1986.
DOI : 10.4000/terrain.2891

A. Christensen, Contributions à la dialectologie iranienne, 1930.