Applying activity theory to computer-supported collaborative learning and work-based activities in corporate settings, Educational Technology Research and Development, vol.50, issue.3, pp.38-52, 2004. ,
DOI : 10.1007/BF02504717
URL : http://doc.utwente.nl/48611/1/Collis04applying.pdf
Studies of expansive learning: Foundations, findings and future challenges, Educational Research Review, vol.5, 2010. ,
Essai sur la formation par étapes des actions et des concepts, 1966. ,
The ecological approach to perception. Boston: Haughton Mifflin. seignants en éducation scientifique et technologique, pp.9-22, 1979. ,
Une nouvelle approche pour la conception créative : De l'interprétation du dessin à main levée au prototypage d'interactions non-standard, 2005. ,
Learning as Activity, Educational Technology, vol.42, issue.2, pp.45-51, 2002. ,
Intermédiaires graphiques et CAO en technologie au collège. Skholê, pp.173-182, 2012. ,
Intermédiaires graphiques et Conception Assistée par Ordinateur - Étude des processus d'enseignementcollège, 2012. ,
Role of graphics tools in the learning design process, International Journal of Technology and Design Education, vol.89, issue.1, 2014. ,
DOI : 10.1007/s10798-014-9267-y
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437454
Le dessin d'architecte : simulation graphique et reÏduction d'incertitude, 1983. ,
La conception en design industriel et en architecture. Désir, pertinence, coopération et cognition, 2007. ,
Activité, conscience, personnalité, 1972. ,
Le DeÏveloppement du psychisme : probleÃmes, 1976. ,
Processus d'externalisation graphique dans les activités cognitives et collective, 2011. ,
Artefacts and cognitive development: how do psychogenetic theories of intelligence help in understanding the influence of technical environments on the development of thought?, International Handbook of Technology Education: The State of the Art, pp.399-416, 2006. ,
Dynamic Aspects of Design Cognition: Elements for a Cognitive Model of Design, 2004. ,
PenseÏe et langage (3e eÏdition, traduction revue, 1997. ,