Constantinople chez Antonio Baratta : palimpseste ou peinture d'après nature ? - Aix-Marseille Université Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Les chantiers de la création Année : 2015

Constantinople chez Antonio Baratta : palimpseste ou peinture d'après nature ?

Résumé

The study of the volumes that the diplomat Antonio Baratta dedicated to the city of Constantinople, where he lived for several years, aims to question the supposedly original position of the author on the tradition of travel narrative in the main city of the Levant. Indeed, Baratta claims to write with a clear distance from other travel writers but this analysis invites to qualify this statement. His relation to the travelling Orientalist narratives is intricate and his efforts to free himself from his predecessors seem to end, after all, in failure. This research questions the gap between his desire to provide a new representation of the city and the use of pre-texts to fuel his own books.

Domaines

Littératures
Fichier principal
Vignette du fichier
A.GIRINON_LCC_BARATTA.pdf (270.6 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

hal-01465832 , version 1 (13-02-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01465832 , version 1

Citer

Armelle Girinon. Constantinople chez Antonio Baratta : palimpseste ou peinture d'après nature ?. Les chantiers de la création, 2015, Interface, 8. ⟨hal-01465832⟩
140 Consultations
73 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More