THE AUTISTIC CHILD'S APPRAISAL OF EXPRESSIONS OF EMOTION: A FURTHER STUDY, Journal of Child Psychology and Psychiatry, vol.4, issue.1, pp.671-680, 1986. ,
DOI : 10.1037//0033-2909.89.1.19
Understanding persons: The role of affects, Understanding other minds: Perspectives from autism, pp.204-227, 1993. ,
Affective sharing in the context of joint attention interactions of normal, autistic, and mentally retarded children, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.30, issue.1, pp.87-100, 1990. ,
DOI : 10.1007/978-1-4899-2242-7_6
Compétences phonologiques en maternelle et acquisition du langage écrit, Psychologie différentielle : recherches et réflexions Rennes : Presses Universitaires de Rennes, pp.143-147, 2003. ,
Signes précoces de l'autisme et films familiaux. La psychiatrie de l'enfant, pp.175-198, 1997. ,
L'autisme, une autre intelligence. Diagnostic, cognition et support des personnes autistes sans déficience intellectuelle, 2004. ,
Enhanced Perceptual Functioning in Autism: An Update, and Eight Principles of Autistic Perception, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.23, issue.1, pp.27-43, 2006. ,
DOI : 10.3758/BF03202729
Yes they can!, Autism, vol.40, issue.4, pp.421-435, 2011. ,
DOI : 10.1023/B:JADD.0000029551.56735.3a
Imiter pour grandir, 2011. ,
L'autisme: De la comprehension à l'intervention. Paris : Dunod Plaisted Enhanced visual search for a conjunctive target in autism: A research note, Journal of Child Psychology and Psychiatry, vol.39, pp.777-783, 1996. ,
Les modalit??s du traitement de l???information chez les enfants autistes, Annales M??dico-psychologiques, revue psychiatrique, vol.160, issue.8, pp.559-564, 2002. ,
DOI : 10.1016/S0003-4487(02)00231-7
L'hypothèse d'un déficit des fonctions exécutives dans l'autisme, Psychologie française, vol.43, issue.2, pp.111-195, 1998. ,
Lire: lecture et écriture acquisition et troubles du développement, 1996. ,
DOI : 10.3917/puf.spren.1996.01
L'enfant à la rencontre du langage, 1984. ,
L'apprentissage de la lecture par des adultes analphabètes (mémoire de maîtrise non publié), 1997. ,
Severe impairments of social interaction and associated abnormalities in children: Epidemiology and classification, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.6, issue.1, pp.11-29, 1979. ,
DOI : 10.1007/BF01531288