R. P. Hobson, THE AUTISTIC CHILD'S APPRAISAL OF EXPRESSIONS OF EMOTION: A FURTHER STUDY, Journal of Child Psychology and Psychiatry, vol.4, issue.1, pp.671-680, 1986.
DOI : 10.1037//0033-2909.89.1.19

R. P. Hobson, Understanding persons: The role of affects, Understanding other minds: Perspectives from autism, pp.204-227, 1993.

C. Kasari, M. Sigman, P. Mundy, and N. Yirmiya, Affective sharing in the context of joint attention interactions of normal, autistic, and mentally retarded children, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.30, issue.1, pp.87-100, 1990.
DOI : 10.1007/978-1-4899-2242-7_6

E. Lambert and A. Doyen, Compétences phonologiques en maternelle et acquisition du langage écrit, Psychologie différentielle : recherches et réflexions Rennes : Presses Universitaires de Rennes, pp.143-147, 2003.

J. Malvy, J. Adrien, and D. Sauvage, Signes précoces de l'autisme et films familiaux. La psychiatrie de l'enfant, pp.175-198, 1997.

L. Mottron, L'autisme, une autre intelligence. Diagnostic, cognition et support des personnes autistes sans déficience intellectuelle, 2004.

L. Mottron, M. Dawson, I. Soulières, B. Hubert, and J. Burack, Enhanced Perceptual Functioning in Autism: An Update, and Eight Principles of Autistic Perception, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.23, issue.1, pp.27-43, 2006.
DOI : 10.3758/BF03202729

J. Nadel, N. Aouka, N. Coulon, A. Gras-vincendon, P. Canet et al., Yes they can!, Autism, vol.40, issue.4, pp.421-435, 2011.
DOI : 10.1023/B:JADD.0000029551.56735.3a

J. Nadel, Imiter pour grandir, 2011.

T. Peeters, K. O-'riordan, M. Baron-cohen, and S. , L'autisme: De la comprehension à l'intervention. Paris : Dunod Plaisted Enhanced visual search for a conjunctive target in autism: A research note, Journal of Child Psychology and Psychiatry, vol.39, pp.777-783, 1996.

P. Planche, E. Lemonnier, K. Moalic, C. Labous, and A. Lazartigues, Les modalit??s du traitement de l???information chez les enfants autistes, Annales M??dico-psychologiques, revue psychiatrique, vol.160, issue.8, pp.559-564, 2002.
DOI : 10.1016/S0003-4487(02)00231-7

M. H. Plumet, C. Hugues, C. Tardif, and M. Mouren-siméoni, L'hypothèse d'un déficit des fonctions exécutives dans l'autisme, Psychologie française, vol.43, issue.2, pp.111-195, 1998.

L. Sprenger-charolles and S. Casalis, Lire: lecture et écriture acquisition et troubles du développement, 1996.
DOI : 10.3917/puf.spren.1996.01

D. Tautelle, L'enfant à la rencontre du langage, 1984.

N. Vallières, L'apprentissage de la lecture par des adultes analphabètes (mémoire de maîtrise non publié), 1997.

L. Wing and J. Gould, Severe impairments of social interaction and associated abnormalities in children: Epidemiology and classification, Journal of Autism and Developmental Disorders, vol.6, issue.1, pp.11-29, 1979.
DOI : 10.1007/BF01531288