Time Management in the Work Economy of a Class. A Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Educational Studies in Mathematics Year : 2005

Time Management in the Work Economy of a Class. A Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching

(1, 2)
1
2

Abstract

Time is a constraint but also a condition of operating within a didactic system. Don't we need to distinguish several kinds of times? Our study will focus on teachers' time management strategies. We will identify these strategies by taking into account two temporal dimensions – didactic time and time capital – and the rate at which the former advances relative to the latter, called the pace of an activity, a lesson or a teaching sequence. Those strategies have been identified in the specific context of the integration of the Cabri-geometry dynamic geometry software in the daily work of a French primary school.
Le temps est une contrainte mais aussi une condition du fonctionnement d'un système didactique. Ne faut-il pas distinguer plusieurs temps ? Comment sont-ils gérés par l'enseignant ? Nous nous intéresserons au problème des stratégies de gestion temporelle mises en oeuvre par l'enseignant dans une classe. L'identification de ces stratégies sera faitè a partir de deux de ces temporalités – le temps didactique et le capital-temps – et des rapports entre ces deux temps, ce que nous avons appelé le rythme d'une activité, d'une séance ou d'une séquence. Ces stratégies ont été identifiées dans le contexte spécifique de l'intégration de Cabri-géomètre dans le travail au quotidien de classes de l'enseignement primaire en France.
Fichier principal
Vignette du fichier
ASSUDE-ESM2005.pdf (301.22 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...

Dates and versions

hal-01802900 , version 1 (31-05-2018)

Identifiers

Cite

Teresa Assude. Time Management in the Work Economy of a Class. A Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching . Educational Studies in Mathematics, 2005, 59 (1-3), pp.183-203. ⟨10.1007/s10649-005-5888-0⟩. ⟨hal-01802900⟩
104 View
741 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More