CESAME: The Personal History of Learning Mathematics in the Classroom. An Analysis of Students' Narratives - Aix-Marseille Université Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue The Philosophy of Mathematics Education Journal Année : 1999

CESAME: The Personal History of Learning Mathematics in the Classroom. An Analysis of Students' Narratives

Résumé

Our paper comes from the work we did in the Association pour le développement du Génie Cognitif, Nice (GECO) and more precisely in a project named CESAME supported by the Institut Universitaire pour la Formation des Maîtres (IUFM) of Nice. CESAME means: « Construction Expérientielle du Savoir, et Autrui dans les Mathématiques Enseignées » and our aim is to interpret what students say or write about their experience of mathematics and more precisely about their experience of the Necessity in mathematics.
Fichier principal
Vignette du fichier
Assude et al-pome11-2.pdf (177.27 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

hal-01816165 , version 1 (14-06-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01816165 , version 1

Citer

Teresa Assude, Catherine Sackur, Maryse Maurel. CESAME: The Personal History of Learning Mathematics in the Classroom. An Analysis of Students' Narratives. The Philosophy of Mathematics Education Journal, 1999, 11, pp.88-94. ⟨hal-01816165⟩
44 Consultations
130 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More