Problem-Based Learning in Medicine and beyond: A Brief Overview, New Directions for Teaching and Learning, pp.3-12, 1996. ,
Problem-Based Learning: An Approach to Medical Education, 1980. ,
, , 2012.
Next steps for citizen science, Science, vol.343, issue.6178, pp.1436-1437, 2014. ,
Wicked Problems in Design Thinking, Design issues, vol.8, issue.2, pp.5-21, 1992. ,
La Classe Renversée: L'innovation Pédagogique Par Le Changement de Posture, 2017. ,
L'Université populaire Quart Monde: la construction du savoir émancipatoire (Doctoral dissertation, vol.8, 2009. ,
Democracy and education: An introduction to the philosophy of education, 1923. ,
Le Mouvement des universités populaires, Le Mouvement social, pp.3-29, 1961. ,
La métamorphose de l'école quand les enfants font la classe, 2018. ,
Open Science: One Term, Five Schools of Thought, 2014. ,
L'approche par problèmes et par projets dans l'enseignement supérieur: Impact, enjeux et défis. Presses univ, 2005. ,
Why Do I Need a Teacher When I've Got Google?: The Essential Guide to the Big Issues for Every Twenty-First Century Teacher, 2011. ,
The 100-Year Life: Living and Working in an Age of Longevity, 2017. ,
Citizen science: People power, Nature News, vol.466, issue.7307, pp.685-687, 2010. ,
Collaborative research in organisations: foundations for learning, change and theoretical development, 2003. ,
Humanism and open education, Educational Psychology Interactive. Valdosta, 2009. ,
Citizen science: A study of people, expertise and sustainable development, 2002. ,
Constructing the scientific citizen: science and democracy in the biosciences, Public understanding of science, vol.10, issue.1, pp.1-18, 2001. ,
Organizational, institutional, and societal evolution: Medieval craft guilds and the genesis of formal organizations, Administrative Science Quarterly, pp.540-564, 1989. ,
La forme scolaire et sa variation universitaire. La dimension symbolique. Distances et médiations des savoirs, p.23, 2018. ,
Séminaire en ligne du 18 Mars, Lettres Sorbonne Université, 2019. ,
, Vers Une Typologie Des Classes Inversées. Education & Formation, 2017.
Une société sans travail est-elle possible, Regards croisés sur l'économie, vol.14, pp.178-187, 2017. ,
, Hack'Apprendre : A quoi ressemblera l'université en 2035 ?, 2015.
, Hack'Apprendre : Pourquoi nous n'apprenons plus comme avant ?, 2018.
Les enseignants en gestion face aux nouvelles injonctions institutionnelles, Revue française de gestion, vol.267, issue.6, pp.79-96, 2017. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01787380
Open Education. Quelques clés pour s'en emparer. Les Cahiers Du Louvain Learning Lab 6-2019. Louvain-la-Neuve (BE): PUL Presses Universitaires de Louvain Maulini, Les formes de l'éducation : Variété et variations, pp.147-168, 2005. ,
Le nouvel âge du travail, Sciences humaines, vol.1, pp.14-14, 2016. ,
, Le Visible et l'Invisible/Notes de travail. éditions Gallimard, 2014.
Psychologie et pédagogie de l'enfant: Cours de Sorbonne, pp.1949-52, 2001. ,
Les universités populaires, pp.1899-1914, 1986. ,
La longue marche des universités françaises (p. 218). Presses universitaires de France, 2000. ,
Promoting an open research culture, Science, vol.348, issue.6242, pp.1422-1425, 2015. ,
Petite histoire de l'enseignement mutuel : l'exemple du département de la Somme, Carrefours de l'éducation, vol.27, pp.7-18, 2009. ,
, Être enseignant : Magister? Metteur en scène? Bruxelles: De Boeck Supérieur, 2006.
, Walking the Commons: Drifting Together in the City, White Paper RGCS n°2, RGCS, 2018.
Dilemmas in a General Theory of Planning, Policy Sciences, vol.42, issue.2, pp.155-69, 1973. ,
Forme scolaire: un concept trop séduisant? dans A. Dias-Chiaruttini and C. Cohen-Azria. Théories-didactiques de la lecture et de l'écriture : fondements d'un champ de recherche en cheminant avec Yves Reuter, Presses universitaires du Septentrion, pp.153-167, 2017. ,
Open education, the long tail, and learning 2.0. Educause review, vol.43, pp.16-20, 2008. ,
École primaire française. Étude sociologique. Editions de la maison des sciences de, Presses universitaires de Lyon, vol.9, 1980. ,
Vincent (dir.), L'éducation prisonnière de la forme scolaire ? Scolarisation et socialisation dans les sociétés industrielles, pp.11-48, 1994. ,
The unacknowledged convergence of open source, open access, and open science, First Monday, issue.8, p.10, 2005. ,