Effets d'un dispositif d'aide à la résolution de problèmes géométriques: un exemple avec les programmes de construction - Aix-Marseille Université Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair Année : 2019

Effets d'un dispositif d'aide à la résolution de problèmes géométriques: un exemple avec les programmes de construction

Résumé

Working with a small group of pupils on a problem-solving task before it is presented to the whole class is not a common way of dealing with mathematical difficulties. We conducted an experiment in a French primary school in order to study the impact of a small group intervention on the student’s learning, and on their topos i.e. their capacity to play the role as any other student during the whole class lesson. We have observed positive effects on both, under certain conditions.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02424199 , version 1 (26-12-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02424199 , version 1

Citer

Emilie Mari, Karine Millon-Faure, Teresa Assude. Effets d'un dispositif d'aide à la résolution de problèmes géométriques: un exemple avec les programmes de construction. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 2019, 6 (1), pp.433-441. ⟨hal-02424199⟩
51 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More