The role of information and opportunism in the choice of buyer-supplier relationships, Journal of Accounting Research, vol.40, issue.2, pp.247-278, 2002. ,
, Distribution : acteurs et stratégies 3 e éd, 2003.
Opportunisme et gouvernance des relations inter-organisationnelles : le cas de la prestation de services logistiques dans le secteur automobile, 2009. ,
L'analyse de la dynamique concurrentielle, vol.275, pp.29-43, 1996. ,
The conduct of economics: the example of Fisher Body and General Motors, Journal of Economics & Management Strategy, vol.15, issue.2, pp.255-278, 2006. ,
Strategic alliance temporalities and partner opportunism, British Journal of Management, vol.17, issue.1, pp.1-21, 2006. ,
Distribution et logistique : vers un pluralisme méthodologique, Faire de la recherche en logistique et distribution ?, Vuibert-Fnege, pp.281-288, 2000. ,
The governance of exclusive territories when dealers can bootleg, Marketing Science, vol.13, issue.1, pp.83-99, 1994. ,
L'organisation en réseau, mythes et réalités, 2004. ,
, La distribution: organisation et stratégie, 2001.
La nébuleuse. Peut-on proposer un modèle des structures transactionnelles ?, 1994. ,
La pluralité des cadres d'analyse, Les réseaux : dimensions stratégiques et organisationnelles, pp.59-75, 2004. ,
Le management stratégique des réseaux inter-organisationnels a l'épreuve des comportements opportunistes : élaboration d'un cadre d'analyse, pp.35-43, 2008. ,
Les stratégies d'alliance, Paris : Les Éditions d'Organisation, 1995. ,
, Analyse de contenu et contenus d'analyses, 1991.
Méthodes des sciences sociales, 1990. ,
Interorganizational governance in marketing channels, Journal of Marketing, vol.58, issue.1, pp.71-85, 1994. ,
Examining the impact of destructive acts in marketing channel relationships, Journal of Marketing Research, vol.38, issue.1, pp.45-61, 2001. ,
Analyse des données qualitatives. Recueil de nouvelles méthodes, 1991. ,
Strategic networks: creating the borderless organization, 1993. ,
The network organization: the experience of leading French multinationals, 2004. ,
Max Weber's comparative historical sociology, 1994. ,
Making network research relevant to practice, Networks and organizations: structure, form, and action, pp.521-527, 1992. ,
Commercial exchange relationships and the "negotiator's dilemma, Negotiation Journal, vol.3, issue.1, pp.73-80, 1987. ,
What firms do ? Coordination, identity, and learning, Organization Science, vol.7, issue.5, pp.502-518, 1996. ,
Game theory and economic modelling, 1990. ,
Les réseaux d'entreprises : saisir l'opportunité, ou être saisi d'opportunisme ?, Actes du Cinquième Congrès International Francophone sur la PME, pp.1-17, 2000. ,
Network positions and strategic action : an analytical framework, Industrial networks. A new view of reality, pp.205-217, 1992. ,
Does trust still matter ? Research on the role of trust in interorganizational exchange, Handbook of trust research, pp.280-300, 2006. ,
A new institutional approach to organization, Handbook of new institutional economics, pp.281-318, 2005. ,
Two-person cooperative games, Econometrica, vol.21, issue.1, pp.128-140, 1953. ,
Figures de la confiance et de la rationalité dans le partenariat industriel, Revue Française de Gestion, vol.119, pp.15-24, 1998. ,
Networks and organizations: structure, form, and action, 1992. ,
Trust: forms, foundations, functions and failures, 2002. ,
L'entreprise en réseau : approches inter et intra-organisationnelles, Les Éditions de l'ADREG, 2006. ,
La relation fournisseur-client clé : des portefeuilles de clients à la gouvernance des échanges interorganisationnels", Mémoire d'habilitation à diriger des recherches en Sciences de Gestion, 2006. ,
The external control of organizations: a resource dependence perspective, 1978. ,
Networks: between markets and hierarchies, Strategic Management Journal, vol.7, issue.1, pp.37-51, 1986. ,
, Les réseaux : dimensions stratégiques et organisationnelles, 2004.
Theory of games and economic behaviour, 1944. ,
Opportunism in interfirm relationships: forms, outcomes, and solutions, Journal of Marketing, vol.64, pp.36-51, 2000. ,
Essais sur la théorie de la science, 1905. ,
The economic institutions of capitalism: firms, markets, relational contracting, 1985. ,
Opportunism and its critics, Managerial and Decision Economics, vol.14, issue.2, pp.97-107, 1993. ,
Case study research: design and methods, 1994. ,