The value of network information: Assortative mixing makes the difference - Aix-Marseille Université Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Games and Economic Behavior Année : 2021

The value of network information: Assortative mixing makes the difference

Mohamed Belhaj
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 855519
Frédéric Deroïan
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 937295

Résumé

A monopoly sells a network good to a large population of consumers. We explore how the monopoly's profit and the consumer surplus vary with the arrival of public information about the network structure. The analysis reveals that, under homogeneous preferences for the good, degree assortativity ensures that information arrival increases both profit and consumer surplus. In contrast, heterogeneous preferences for the good can create a tension between consumer surplus and profit.
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belhaj2021_The value of network information.pdf (1.16 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03160602 , version 1 (04-01-2022)

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Paternité - Pas d'utilisation commerciale - Pas de modification

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Citer

Mohamed Belhaj, Frédéric Deroïan. The value of network information: Assortative mixing makes the difference. Games and Economic Behavior, 2021, 126, pp.428-442. ⟨10.1016/j.geb.2020.12.008⟩. ⟨hal-03160602⟩
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