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Effets déclarés par les acteurs à propos du dispositif "devoirs faits" dans un collège

Abstract : The « homework done » (« devoirs faits ») devise has been in place in french « collèges » since 2017. As a part of a research project on monitoring and accompanying this implementation in a « REP + Collège ») in Marseille, we are interested in what actors (students, teachers and education assistants) report on the perceived effects of this type of devise, difficulties and obstacles encountered.
Document type :
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https://hal-amu.archives-ouvertes.fr/hal-03199649
Contributor : Teresa Assude Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, April 15, 2021 - 6:25:26 PM
Last modification on : Friday, February 25, 2022 - 3:06:38 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-03199649, version 1

Citation

Teresa Assude, Karine Millon-Faure, Claire Guille-Biel Winder, Julie Gobert. Effets déclarés par les acteurs à propos du dispositif "devoirs faits" dans un collège. Education et socialisation - Les cahiers du CERFEE, 2021, 60, http://journals.openedition.org/edso/14039. ⟨hal-03199649⟩

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