Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Effets déclarés par les acteurs à propos du dispositif "devoirs faits" dans un collège

Abstract : The « homework done » (« devoirs faits ») devise has been in place in french « collèges » since 2017. As a part of a research project on monitoring and accompanying this implementation in a « REP + Collège ») in Marseille, we are interested in what actors (students, teachers and education assistants) report on the perceived effects of this type of devise, difficulties and obstacles encountered.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-amu.archives-ouvertes.fr/hal-03199649
Contributor : Teresa Assude <>
Submitted on : Thursday, April 15, 2021 - 6:25:26 PM
Last modification on : Friday, April 16, 2021 - 3:30:40 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-03199649, version 1

Citation

Teresa Assude, Karine Millon-Faure, Claire Guille-Biel Winder, Julie Gobert. Effets déclarés par les acteurs à propos du dispositif "devoirs faits" dans un collège. Education et socialisation - Les cahiers du CERFEE, Presses Universitaires de la Méditerranée, A paraître. ⟨hal-03199649⟩

Share

Metrics

Record views

41