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Journal Articles Langue française Year : 2018

Différences inter-linguistiques dans l'apprentissage de la lecture

Abstract

This article summarizes the main research on cross-linguistic differences in the field of reading development. This research is at the origin of a universal theory of normal and impaired reading development and questions the narrow “Anglocentric” vision of reading. We present some of the findings that validated this theory in children, adults and bilinguals. Finally, we discuss the implications of this research for teaching and our understanding of impaired reading development.
Cet article résume les recherches sur les différences inter-langues dans le domaine de l’apprentissage qui sont à l’origine d’une théorie universelle de l’apprentissage de la lecture et qui remettent en question une vision trop « anglocentrique » de la lecture. Nous revenons sur les expériences qui ont validé cette théorie chez l’enfant, l’adulte et le bilingue. Enfin, nous discutons les implications de ces recherches pour l’enseignement de la lecture et la compréhension des troubles de la lecture.
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Dates and versions

hal-01911663 , version 1 (03-11-2018)

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Attribution - CC BY 4.0

Identifiers

  • HAL Id : hal-01911663 , version 1

Cite

Johannes C Ziegler. Différences inter-linguistiques dans l'apprentissage de la lecture. Langue française, 2018, 3, pp.35-49. ⟨hal-01911663⟩
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