Service interruption on Monday 11 July from 12:30 to 13:00: all the sites of the CCSD (HAL, EpiSciences, SciencesConf, AureHAL) will be inaccessible (network hardware connection).
Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Et si la rupture didactique précédait l’indépendance politique ? Revisiter la chronologie du Soudan contemporain au prisme de l’histoire enseignée à ses écoliers (1900-1970)

Document type :
Journal articles
Complete list of metadata

https://hal-amu.archives-ouvertes.fr/hal-01659318
Contributor : Iris Seri-Hersch Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, January 18, 2022 - 9:07:01 PM
Last modification on : Wednesday, June 22, 2022 - 4:13:05 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01659318, version 1

Citation

Iris Seri-Hersch. Et si la rupture didactique précédait l’indépendance politique ? Revisiter la chronologie du Soudan contemporain au prisme de l’histoire enseignée à ses écoliers (1900-1970). Histoire de l’éducation , ENS Editions, 2017, Histoire de l'éducation au Moyen-Orient de la fin du XIXe siècle à nos jours, 148, p. 119-142. ⟨hal-01659318⟩

Share

Metrics

Record views

34