Rôles et impacts des TIC dans l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques : perceptions des enseignants du secondaire - Aix-Marseille Université Access content directly
Journal Articles Formation et profession : revue scientifique internationale en éducation Year : 2020

Rôles et impacts des TIC sur l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques en contexte collégial marocain

Rôles et impacts des TIC dans l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques : perceptions des enseignants du secondaire

Abstract

The objective of the research presented in this article is to study the impact of the pedagogical use of ICT on mathematics teaching and learning in Morocco. Based on the opinions gathered during interviews with 27 mathematics teachers who use ICT in their secondary school practices, the results highlight three main categories of impacts: improving the quality of teaching, developing students' skills in analysis, reasoning, modelling and problem solving, as well as improving academic success and finally the emotional impact of ICT on students in their learning.
Fichier principal
Vignette du fichier
Mastafi-Revue-Formation-profession.pdf (305.83 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive

Dates and versions

hal-02459495 , version 1 (29-06-2021)

Licence

Attribution

Identifiers

Cite

Mohammed Mastafi. Rôles et impacts des TIC dans l’enseignement et l’apprentissage des mathématiques : perceptions des enseignants du secondaire. Formation et profession : revue scientifique internationale en éducation, 2020, 28, ⟨10.18162/fp.2020.508⟩. ⟨hal-02459495⟩
117 View
350 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More